Informació curs de monitors/es

Informació del curs:
El curs de formació de monitors està regulat pel Decret 213/1987, de 9 de juny, sobre reconeixement d’escoles d’educadors en el lleure infantil i juvenil i per l’Ordre de 3 de juliol de 1995 de la Generalitat de Catalunya.
Preu de la matrícula:
El preu inclou: Curs de monitors impartit per professors de l'Escola l'Empordà, assegurança de responsabilitat civil i d'accident, llibre del curs i seguiment tutorial.
No inclou: Estada a la casa de colònies que tindrà un cost addicional que s’hauran de pagar el mateix dia a la mateixa casa de colònies (aprox. 35€)
Condicions d'accés:      
Per iniciar el curs cal tenir els 18 anys complerts
Documentació que s’ha de presentar:
£ Full de dades i de pagament bancari amb el comprovant d’haver pagat                    
£ 2 fotografies de carnet (Una cal enganxar-la al full de dades i pagament bancari)
£ Còpia del DNI, NIE o Passaport
A tenir en compte:
1) Assistència obligatòria d’un mínim del 85%
2) L’assistència el primer dia de curs és obligatòria, els materials pedagògics del curs només s’entreguen el primer dia. En cas de no poder assistir caldrà que vingui algú a recollir els materials i a entregar la documentació si cal
Procés acadèmic del curs
La durada del curs de monitors és de 275 hores repartides en tres etapes de la següent manera: ETAPA LECTIVA: 100 hores ETAPA DE PRÀCTIQUES: 150 hores MEMÒRIA DE PRÀCTIQUES: 25 hores

Etapa lectiva

L’etapa lectiva és la de la formació teòrico-pràctica i és la corresponent a les sessions efectuades per l’escola en les quals l’alumne hi ha hagut d’assistir presencialment.
El nombre d’hores lectives es xifra en 100 i obligatòriament haurà d’haver realitzat un mínim d’un 85%.
Etapa de pràctiques
Cada alumne haurà de realitzar unes pràctiques de 150 hores com a monitor dins d’un marc educatiu concret de lleure, i sempre durant o un cop acabada l’etapa lectiva:
·         En cas d’una activitat que impliqui una assistència total les 24 hores del dia (colònies, campaments, camps de treball o similars) d’una durada mínima de 10 dies
·         En cas d’activitats diàries en dies feiners, que impliquin un determinat nombre d’hores al dia (casals d’estiu o similars)
o    Matins o tardes: una durada mínima de dos mesos
o    Matins i tardes: una durada mínima d’un mes
·         En cas d’activitats setmanals que impliquin activitats ordinàries, normalment els caps de setmana, d’un marc educatiu que funciona al llarg de tot l’any (Caus, esplais, moviments, parròquies i similars) d’una durada mínima de tres mesos
·         Menjadors i altres activitats extraescolars: 150 hores presencials
·         Ludoteques: 150 hores presencials, mai en horari lectiu
·         En cas d'altres activitats caldrà consultar amb el tutor de pràctiques un cop iniciat el curs
Les pràctiques s’hauran de comunicar amb antelació a l’Escola, la qual es reserva el dret d’inspeccionar-les.
Aquestes pràctiques han de ser supervisades, avaluades i certificades pel Director de l’activitat en la qual es realitzin.
La memòria de pràctiques
Cada alumne haurà de realitzar una memòria de les pràctiques, segons el model proporcionat i explicat per la pròpia Escola. La qual correspondrà a 25 hores de treball personal,
Aquest treball-informe s’haurà de presentar a l’Escola dins els terminis que queden fixats per les convocatòries de cada curs. L’Escola no admetrà cap memòria de pràctiques mentre no s’hagi superat l’etapa lectiva del curs.
Diploma i crèdits universitaris
Finalitzades les etapes del curs l'alumne obté el Diploma i el Carnet oficial de Monitor d'Activitats en el Lleure Infantil i Juvenil de la Generalitat de Catalunya.
El curs correspon de 5 a 8 crèdits universitaris segons la universitat. Cal consultar al servei de convalidacions de la facultat corresponent
Escola oficial que imparteix el curs
Escola l'Empordà, reconeguda amb el núm. 32 per la Secretaria General de Joventut de la Generalitat de Catalunya (Resolució 5/11/98). Inscrita al Cens general de la Secretaria General de Joventut de la Generalitat de Catalunya amb el núm. 1858
L'Aula Oberta, un valor afegit per als alumnes de l'Escola l'Empordà
L'Aula Oberta és l'espai a internet on els alumnes de l'Escola l'Empordà mitjançant un codi que se'ls hi proporciona el primer dia de curs poden trobar diversos serveis que els són útils no solament quan cursen l'etapa lectiva del curs, sinó també durant el període de pràctiques i fins i tot, quan ja tenen el títol i s’han convertit en exalumnes.
A l'Aula Oberta els alumnes poden consultar l'estat del seu expedient, tenir accés als apunts actualitzats dels professors i professores de l'escola i interactuar entre ells mitjançant el Treball en Xarxa, per posar uns exemples.
L'Aula Oberta, si parléssim en termes empresarials, és el servei global que s'ofereix als clients pel sol fet de ser-ho, que inclou un servei post venda sense data de caducitat. Això converteix l'Aula Oberta en el producte estrella de l'Escola l'Empordà, un valor afegit molt valuosós totalment gratuït per a tots els alumnes
Alta qualitat pedagògica a l'Escola l'Empordà
La qualitat pedagògica està íntimament lligada a la coherència, i en aquest sentit l'Escola l'Empordà en té molta cura.
Coherència per adequar els continguts educatius a una programació actualitzada constantment, d'acord amb les necessitats formatives del sector i l'exigència legal, i en consonància als principis educatius de l'Escola l'Empordà basats en el respecte i la promoció dels Drets Humans.
Coherència per mantenir un professorat amb molta experiència i fidel al tarannà de la pròpia escola a qui no li fa mandra revisar i actualitzar constantment aquests continguts educatius compaginant el treball d'equip amb l'esforç individual i actualitzant continuadament els seus coneixements.
Coherència per aplicar una didàctica adequada a les característiques de l'alumnat, flexibilitzant el programa en funció dels seus interessos, les seves característiques i les exigències territorials o de la realitat del sector.
Coherència per revisar constantment tot el procés pedagògic per evitar precisament incoherències, avaluant, diagnosticant i fent les intervencions correctives que calguin en un procés de revisió contínua i automatitzada.
Coherència per emprar allò que les TIC's, i altra tipologia de recursos que són a l'abast, ens ofereixen avui dia per facilitar l'aprenentatge, des dels clàssics apunts fins a les xarxes socials.
Tot plegat dóna un sentit de cohesió, com si d'un engranatge es tractés, on la coherència és no només una simple conseqüència d'una forma d'actuar, sinó el resultat d'un plantejament global i conscient dels responsables de l'Escola l'Empordà, per aconseguir una alta qualitat pedagògica.